کاهش مصرف بنزین با افزایش تولید خودروهای گازسوز در کشور

کاهش مصرف بنزین با افزایش تولید خودروهای گازسوز در کشور

 به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، رشد تولید خودروهای گازسوز و همچنین توسعه جایگاههای سی ان جی را در سال جاری قابل توجه دانست و گفت : این روند رشد قطعا نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف بنزین در سال جاری داشته است.

جهانبخش امینی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ، با اشاره به افت ۳۵ درصدی فروش بنزین در سال جاری گفت : کاهش مصرف و افت فروش بنزینی که در سال جاری رخ داده است قطعا ناشی از توسعه جایگاههای سی ان جی و توجه شرکتهای خودروساز به تولید خودروهای دو گانه سوز بوده است که این  نحوه عملکرد خودروسازان همزمان با هدفمند سازی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی قابل تقدیر است.

وی افزود : احداث بیش از ۱۶۰۰ جایگاه سی ان جی در کشور و از سویی افزایش قیمت بنزین موجب گردیده  که اغلب مردم به جای بنزین ، از گاز در خودروهایشان استفاده نمایند که این امر بالطبع کاهش مصرف بنزین  را در سال جاری را به دنبال داشته است .

وی افت فروش بنزین در کشور را علی رغم افزایش تولید خودرو در سال جاری ،قابل توجه دانست و گفت : به نظر می رسد افت فروش بنزین در صورتی با افزایش قیمت بنزین در سال آینده ادامه خواهد داشت که قیمت گاز تغییر قیمتی نداشته و ثابت بماند.

نماینده کرمانشاه در خانه ملت ،در ادامه تصریح کرد : افزایش قیمت گاز همزمان با قیمت بنزین ،به نظر می رسد در سال آینده  استقبال از گاز سی ان جی را کاهش داده و مصرف بنزین نیز با افزایش روبرو شود.

امینی افزود : بی شک با افزایش همزمان قیمت گاز و بنزین ،رشد افت مصرف  بنزین ادامه نخواهد یافت.

وی همچنین به عملکرد شرکتهای خودروساز در راستای مصوبات مجلس پرداخت و گفت : کاهش تولید خودروهای  پر مصرف و  از سویی افزایش تولید خودروهای گاز سوز و همچنین توجه به افزایش ایمنی خودروها توسط خودروسازان داخلی ، در سال جاری قابل تقدیر است و به نظر می رسد به هر میزان شرکتهای خودروساز بر تولید خودروهایی با استاندارد بالاتر توجه و حرکت نمایند قطعا روند مصرف سوخت در کشور،کاهش بیشتری خواهد یافت.

وی در پایان تولید و عرضه سوخت یورو ۴ را در افزایش افت مصرف سوخت در کشور موثر دانست و افزود : قطعا با عرضه سوخت یورو ۴ و تولید خودروهایی با این استاندارد ،مصرف بنزین در کشور با افت بیشتری همراه خواهد شد.

گرد آوری و تنظیم از واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟