پاسخ وزیر ارتباطات به سوالات نمایندگان استان ها

پاسخ وزیر ارتباطات به سوالات نمایندگان استان ها

وزیر ارتباطات هم در سی و ششمین جلسه علنی شورای عالی استان ها به سوالات و درخواست های نمایندگان استان ها درباره تلفن همراه، سرعت اینترنت، فیبر نوری، ماهواره و دفاتر خدمات ارتباطی پاسخ داد.
دکتر رضا تقی پور درباره اینکه چرا باید شاهد نصب آنتن های تلفن همراه در شهرها باشیم، در حالی که برای انسان عوارض زیادی دارد؟ گفت: زمانی که قرار باشد گوشی آنتن دهی مناسبی داشته باشد، باید در ارتباطات با سیگنال ارسالی از آنتن های مخابراتی قرار بگیرد.
او همچنین درباره سلامتی این آنتن ها برای انسان نیز عنوان کرد: برای پاسخ به این سوال می گویم که دود ماشین نیز برای سلامتی انسان ضرر دارد ولی اگر استانداردهای یورو ۳ و۴ را رعایت کنیم، دیگر ضرری به وجود نخواهد آورد؛ موضوع سیگنال های ارسالی توسط آنتن های bts نیز مضراتی دارد ولی دیگر کار دانشمندان است که درباره آن ها تحقیق کنند و ما تنها وظیفه استانداردسازی و کنترل این دستگاه ها را داریم.
چرا سرعت اینترنت پایین است؟
وی در پاسخ به این سوال که چرا سرعت اینترنت و پهنای باند پایین است؟ گفت: توسعه شبکه فیبر نوری یا fttx در برنامه سه سال آینده است و امروز نیز درصدد توسعه هستیم زیرا ظرفیت پهنای باند در شش ماه گذشته ۲۵ گیگابیت بر ثانیه بود که به ۵۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است و امیدواریم که در آبان ماه نیز به ۷۰ گیگابیت بر ثانیه برسد.

 گرد آوری و تنظیم از واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟