نمایش انواع خودروهای کم مصرف در نمایشگاه شانزدهم نفت

نمایش انواع خودروهای کم مصرف در نمایشگاه شانزدهم نفت


به گزارش خبرخودرو ،خودرو خورشیدی غزال ۲ ، اتوبوس و کشتی هیبریدی، موتور دیزل سنگین و خودروهای سواری و وانت بار دیزلی از محصولاتی هستند که شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در شانزدهین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در سالن ۴۱ به نمایش گذاشته است.

خودروی خورشیدی غزال ۲ که با حمایت مالی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و با همکاری گروهی از محققان پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران طراحی و ساخته شده است، در سالن (A41) به نمایش گذاشته شده است.

خودرو غزال ۲ به عنوان یکی از طرح های پژوهشی واحد پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با هدف حمایت و همگامی با پژوهش های علمی جهانی به منظور توسعه به کارگیری انرژی های تجدیدپذیر و با همکاری محققان دانشگاه تهران به ثمر رسیده است.

افزایش راندمان سلول های خورشیدی، استفاده از موتور برقی جریان مستقیم، استفاده از کنترلر قابل برنامه ریزی و بهینه سازی مواد در بخش های بدنه، شاسی، تعلیق، فرمان، مدارها و سیستم های برقی، از جمله ویژگی های خودروی خورشیدی غزال ۲ است.

اتوبوس و شناور دریایی هیبریدی از دیگر تجهیزات به نمایش در آمده شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش است.

طراحی و ساخت اولین اتوبوس تمام هیبریدی در سطح کشورهای اسلامی با همکاری مرکز تحقیقات خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران و گروه پژوهشی خودرو و وسائل ریلی دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری صبا باتری، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور، گروه صنعتی ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، توسعه خودروکار، ایدم، شرکت گیتا باتری و شرکت سوپرپایپ انجام شده است.

پروژه طراحی و ساخت اولین اتوبوس هیبرید الکتریکی کشورهای اسلامی از سال ۱۳۸۳ آغاز شد.

از مزایای طرح می‌توان به کاهش ۷۰ درصدی آلاینده‌ها و دستیابی به استاندارد یورو ۴، همکاری گسترده بخش‌های مختلف صنعت و دانشگاه و بومی‌سازی دانش فنی و طراحی و ساخت خودروهای هیبریدی اشاره کرد.

شرکت بهینه سازی مصرف سوخت همچنین در سالن ۴۱ نمایشگاه بین المللی صنعت نفت موتور دیزل سنگین را به نمایش گذاشته است، مراحل امکان سنجی و توجیه فنی و اقتصادی طراحی و ساخت موتور دیزل سنگین ملی در سال ۱۳۸۴ انجام پذیرفت.

تأمین موتورهای دیزلی مورد نیاز کشور در زمینه های ریلی، دریایی، صنعتی و نیروگاهی، دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت موتورهای دیزل سنگین، آشنایی با استاندارد های روز طراحی موتور از جنبه انتخاب مواد، بکارگیری مواد، سطح آلاینده ها و سطح مصرف سوخت و کاهش چشمگیر تنوع محصولات موتوری و معضلات آموزش انسانی از جمله اهداف طرحی موتور دیزل سنگین بوده است.

شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های فعال در زمینه کاهش مصرف سوخت و حفظ ارزش های زیست محیطی و همچنین سیاست های کلان در خصوص اصلاح سبد سوختی کشور، وانت دیزل و خودروی سواری دیزل را به در نمایشگاه شانزدهم به نمایش گذاشته است.

 گرد آوری و تنظیم از واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟