مسئولان ابوموسی مجوز نصب آنتن به ایرانسل ندادند

مسئولان ابوموسی مجوز نصب آنتن به ایرانسل ندادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی GsmAria ، مدیر روابط عمومی ایرانسل در مورد پیامک های دریافتی مشترکان ایرانسل در جزیره ابوموسی گفت: علت دریافت این پیامک ها پوشش جزیره ایرانی ابوموسی توسط اپراتورهای اماراتی است و با وجود درخواست های متعدد ایرانسل ، تاکنون مسئولان این جزیره ، ‌مجوز نصب آنتن به ایرانسل نداده اند.
به نقل از ایرنا ، ‘آرش کریم بیگی’ ‌با اشاره به اینکه ایرانسل بابیش از ۲۶۰ اپراتور جهان و از جمله ۲ اپراتور اماراتی قرارداد رومینگ بین الملل دارد، گفت: مشترکان ایرانسل در برخی نقاط این جزیره به علت همپوشانی توسط آنتن های اپراتورهای اماراتی از طریق رومینگ به این اپراتورها متصل می شوند.
وی افزود: ایرانسل آمادگی دارد پس از صدور مجوز مربوطه به سرعت این جزیره همیشه ایرانی را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد.
کریم بیگی گفت: مسئله همپوشانی خدمات در مناطق مرزی با اپراتورهای کشور های همسایه موضوعی است که اپراتورها همواره درگیر آن هستند که این موضوع با تقویت پوشش شبکه اپراتورهای ایرانی
و اطلاع رسانی لازم به مشترکین برای تغییر تنظیمات گوشی تلفن همراهشان قابل رفع است.
وی در ادامه افزود: ایرانسل برای نصب آنتن های BTS در جزیره ایرانی ابوموسی اعلام آمادگی کرده و اگر مسئولان جزیره ی ابو موسی مجوز بدهند ،مشتاقانه و به سرعت این جزیره را تحت پوشش خدمات شبکه ایرانسل قرار می دهیم.
کریم بیگی یاد آور شدکه مشکل همپوشانی شبکه های تلفن همراه و تداخل فضای فرکانسی ،تازگی ندارد و اپراتورها در مناطق همجوار با کشورهای افغانستان ، آذربایجان ،‌ارمنستان ، عراق ،‌ترکمنستان و ترکیه نیز با این مشکل روبرو هستند.
وی افزود:به همین دلیل اپراتورها تاکنون بارها از مشترکان خود خواسته اند ، در مناطق مرزی قبل از برقراری یا دریافت تماس ،‌موبایل خود را از حالت انتخاب اتوماتیک شبکه خارج کرده و از قابلیت انتخاب دستی اپراتور استفاده کنند.
لازم به یادآوری است که متولی فضای فرکانسی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ( رگولاتوری ) است که انتظار می رود با توجه به حساسیت مرزی جغرافیایی کشور این سازمان از طریق مراجع بین المللی از جمله اتحادیه جهانی مخابرات ( ITU ) دست اندازی اپراتورهای کشورهای دیگر به فضای فرکانسی کشور را پیگیری کند.
گفتنی است که روز چهارشنبه خبرنگاران اعزامی به جزیره ابوموسی با پیام خوش‌ آمد گویی «ایرانسل» با مضمون ورود به امارات ، روبرو شدند.
گردآوری و تنظیم توسط واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟