سیدموسوی: میزان چگالی الکترومغناطیسی ناشی از آنتن های BTS یک پانصدم حد استاندارد است

سیدموسوی: میزان چگالی الکترومغناطیسی ناشی از آنتن های BTS یک پانصدم حد استاندارد است

آنتن های BTS در بیش از ۵۰ نقطه شبکه موبایل در تهران با استفاده از دستگاه اندازه گیری امواج الکترومغناطیسی مورد تست و ارزیابی قرار گرفت که نتایج آن به تایید سازمان انرژی اتمی ایران رسیده است.

سیدحسن سید موسوی مدیرکل دفتر تحقیقات و مطالعات راهبردی شرکت ارتباطات سیار ایران در گفتگو با خبرنگار سیتنا پرس با اشاره به شناسایی استانداردهای مرتبط برای تجهیزات شبکه تلفن همراه که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت بوده و در ایران نیز بومی سازی شده و به آن استناد می شود گفت: در همراه اول فرآیندی ایجاد شده که براساس آن رسیدگی به شکایات مردم در دستور کار قرار دارد؛ به این ترتیب شهروندانی که نسبت به تشعشعات تجهیزات شبکه موبایل و آنتن های آن نگران هستند و یا شکایاتی در این زمینه دارند می توانند از طریق این فرآیند موضوع را دنبال کرده تا نگرانیشان رفع شود.
وی با اشاره به خرید دستگاه بسیار دقیق اندازه گیری امواج الکترومغناطیسی که مورد تایید سازمان های جهانی نیز است به منظور بررسی و اندازه گیری و احراز ایمنی تجهیزات که بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای همراه اوا هزینه داشته ادامه داد: این دستگاه بسیاردقیق بوده و دارای ایمنی بسیار بالایی است که اعداد و ارقام حاصل از آن مورد تایید سازمان جهانی بهداشت و دیگر سازمانهای مرتبط خواهد بود.
سیدموسوی با بیان اینکه براساس اندازه گیری های انجام شده چگالی امواج فرستنده های تلویزیونی بیش از ۲۵ برابر امواج آنتن های BTS و چگالی امواج فرستنده ها و گیرنده های رادیویی بیش از ۱۰ برابر امواج این آنتن ها است ، اظهار داشت: میزان چگالی الکترومغناطیسی ناشی از آنتن های BTS یک پانصدم حد استاندارد است که این میزان در صورت افزایش تعداد سایتها و دکل های موبایل کمتر هم می شود.
این مقام مسئول با اشاره به پروژه های دانشگاهی در دست اقدام برای احراز سایتهای BTS تصریح کرد که همراه اول برای اثبات بی خطر بودن دکل های موبایل تنها به اندازه گیری های خود اکتفا نکرده و پروژه های تحقیقاتی بسیاری را با دانشگاههای مختلف کلید زده است.
وی از انجام پروژه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبرداد که تست کامل BTS ها را از نظر میزان سازگاری با گوشی موبایل مشترکان اندازه گیری می کند و گفت: هرچه آنتن دهی موبایل ضعیف تر باشد گوشی توان بیشتری برای دریافت سیگنال ها مصرف کرده و این امر ضرر بیشتری برای کاربر خواهد داشت.
سید موسوی با اشاره به برنامه های همراه اول برای احراز ایمنی دکل های مخابراتی و گوشی های موبایل از حیث تشعشعات و امواج الکترومغناطیسی گفت: پروژه احراز ایمنی گوشی های موبایل نیز هم اکنون در حال انجام است.
وی با اشاره به شناسنامه دار کردن سایتهای BTS در کل تهران و اندازه تشعشع الکترومغناطیسی ۸۹ سایت که با موفقیت انجام شد و میزان سازگاری آن تایید شد ، اضافه کرد: این بار همراه اول روی گوشی های موبایل نیز تمرکز کرده و به همین دلیل پروژه احراز ایمنی گوشی های موبایل که بسیار نیز پرهزینه خواهد بود در حال انجام است.
سید موسوی با بیان اینکه اغلب گوشی های داخل بازار کشور از کانال غیر رسمی وارد می شود و مقدار تشعشعات ناخواسته گوشی – SAR – در میدان های دور و نزدیک امواج در نظر گرفته نمی شود ادامه داد: چنانچه میزان تشعشع ناخواسته گوشی کنترل شود ، مشترکان برای خرید گوشی با کیفیت و براساس استانداردهای جهانی با مشکل مواجه نخواهند شد.
مدیرکل دفتر تحقیقات و مطالعات راهبردی شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به تحقیقات چند سال اخیر شرکت ارتباطات سیار در مورد آثار امواج الکترومغناطیس بر سلامت بافتهای زنده بدن که چاپ کتاب اثرات امواج الکترومغناطیسی بر بدن انسان را به همراه داشت ، اظهار داشت: در این زمینه پروژه های مختلفی در دانشگاههای مختلف کشور همچون علم و صنعت و امیرکبیر کلید خورد و انجام شد.
سیدموسوی تاکید کرد: با کمک مردم و اجازه برای نصب دکل های موبایل پوشش این شبکه کامل شده و آنتن ها تقویت می شود که این به نفع سلامت مردم است و جهت گیری مردم در حال حاضر عکس سلامتی خودشان محسوب می شود.

گردآوری و تنظیم توسط واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟