ساخت خودرو هیبریدی در دانشگاه بیرجند

ساخت خودرو هیبریدی در دانشگاه بیرجند

به گزارش خبر خودرو،عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند از رونمایی اولین خودرو هیبریدی در ایران خبر داد.

سید یوسف احمدی در ادامه گفتگو با خبر نگار خبر خودرو ، با بیان این موضوع اظهار داشت : خودروی هیبریدی که در دانشگاه بیرجند رونمایی شد برای شرکت در مسابقات دانشگاه صنعتی ساخته شده بود که بعد از شرکت در این مسابقات برای اولین بار در دانشگاه بیرجند مورد رونمایی قرار گرفت .

وی در ادامه گفت : این خودرو دوگانه سوز است اما از مزیت های ویژه این خودرو در سوخت دوم آن  است که به جای گاز از انرژی برق استفاده می کند.

وی در ادامه تصریح کرد : این خودرو هیبریدی در زمانی که سرعت خودرو پایین است مثل زمانی که پشت چراغ قرمز قرار گرفته از نیروی برق و در زمانی که سرعت اتومبیل بالا باشد از سوخت بنزین استفاده می کند.

وی افزود : در این خودرو از شاسی پراید استفاده شده است.

وی در مورد شارژموتور این خودرو نیز گفت : موتوراین خودرو در زمانی که سرعت پایین و یا در زمان ترمز کردن شارژ می شود .

احمدی درمورد تیم تشکیل دهنده ساخت این خودرو نیز افزود: ۸ نفراز دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مکانیک و همچنین تعدادی از دانشجویان رشته الکترونیک در ساخت این خودرو مشارکت داشته اند.

استادیارگروه مکانیک بیرجند با بیان اینکه هزینه ساخت این خودرو حدود دویست و۲۰ میلیون ریال شده است افزود : از این مبلغ صد و ۱۰ میلیون ریال را دانشگاه بیرجند در اختیار دانشجویان قرا داده است و حدود نود و پنج میلیون ریال از طرف رئیس پارک علم و فناوری به عنوان وام بلاعوض در اختیار این پروژه قرار گرفته است.

 گرد آوری و تنظیم از واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟