دستورالعمل ضوابط نصب و استفاده از آنتن های تلفن همراه تدوین می شود

دستورالعمل ضوابط نصب و استفاده از آنتن های تلفن همراه تدوین می شود

رادیویی از تدوین دستورالعمل ضوابط نصب و استفاده از آنتن های تلفن همراه خبر داد.
به نقل از ایرنا ، ‘صادق عباسی شاهکوه ‘ گفت: اپراتورهای تلفن همراه برای ارایه خدمات و پوشش بهتر، نیازمند افزایش آنتن و دکل های خود هستند، از این رو موضوع استاندارد بودن این آنتن ها بیش از گذشته باید مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: از موضوعاتی که در تدوین دستورالمل ضوابط نصب و استفاده از آنتن ها مورد توجه قرار گرفته ، ایمن بودن خود دکل و آنتن است که ضوابط بین‌المللی مشخصی دارد.
وی افزود: ضوابطی نیز برای توان سازه زیر دکل تدوین خواهد شد ،‌ چرا که سازه باید بتواند وزن دکل را تحمل کند و در هنگام وقوع زمین لرزه یا حادثه غیر مترقبه، خطر ساز نبوده و ایمن باشد .
عباسی گفت: ‌استاندارد دیگری که در آنتن ها ی تلفن همراه رعایت آن الزامی است ، چگالی امواج مغناطیسی است ،البته در حال حاضر در این زمینه مشکلی نداریم و استانداردهای مربوط به این مورد به طور کامل رعایت می شود و سازمان انرژی اتمی نیز به این موضوع نظارت دارد .
وی افزود: ممانعت مردم از نصب آنتن های BTS تلفن همراه به دلیل شایعاتی مبنی بر مضر بودن این آنتن ها بر سلامتی انسان سبب شده است که اپراتورهای موبایل در برخی نقاط مسکونی امکان نصب این دکل ها را نداشته باشند.
عباسی گفت: در حالیکه برای کاهش خطرات و مضرات احتمالی آنتن های تلفن همراه توصیه می شود ، تعداد آنتن‌ها افزایش یابد ، زیرا ‌هر چه تعداد آنتن ها افزایش یابد ، از قدرت امواج منتشر شده کاسته شده و این امر منجر به کاهش خطرات احتمالی ناشی از انتشار امواج رادیویی از سوی آنتن ها ی BTS می شود .
وی افزود: وقتی آنتن و دکل به میزان لازم نصب شود ، ‌گوشی های تلفن همراه نیز امواج کمتری منتشر می کند و به این ترتیب خطر تشعشعات گوشی نیز کمتر می شود.
به گفته رئیس مرکز امور بین الملل و مهندسی ارتباطات سازمان تنظیم مقررات در این دستورالعمل مسایل مربوط به زیبا سازی محیط ، استفاده اشتراکی از دکل ها ، ایمنی دکل ، حفاظت از محیط زیست ،‌فواصل دکل ها و حداقل فاصله بین دکل ها مورد توجه قرار خواهد گرفت .
عباسی گفت: در حال حاضر که دستورالعمل قانونی در مورد نصب و استفاده از آنتن ها وجود ندارد ، رگولاتوری ضوابط مربوط به این حوزه را در قالب ‘توصیه های فنی’ مطرح می کند .
این مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (سازمان رگولاتوری) پیش بینی کرد که مراحل تدوین و تصویب دستورالعمل ضوابط نصب و استفاده از آنتن های تلفن همراه در کمیسیون رگولاتوری یکسال به طول انجامد.
گردآوری و تنظیم از واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟