جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که تلفن همراه هیچ ارتباطی با تومور مغزی و سرطان ندارد

جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که تلفن همراه هیچ ارتباطی با تومور مغزی و سرطان ندارد

طی سال های اخیر و با توجه به همگانی شدن استفاده از تلفن های همراه، دانشمندان و محققین مختلف تحقیقاتی را در رابطه با تاثیر سیگنال های موبایل بر ایجاد غدد سرطانی و تومورهای مغزی انجام دادند و برخی اعلام کردند که این سیگنال ها ممکن است باعث ایجاد سرطان شوند. اما براساس جدیدترین تحقیقات انجام شده ثابت شده است که استفاده از تلفن همراه حداقل برای کودکان و نوجوانان منجر به ایجاد تومور مغزی و یا تشدید سرطان نمی شود.
این تحقیقات توسط دانشمندان موسسه سلامت عمومی سویس و برروی ۱,۰۰۰ نفر انسان بین ۷ تا ۱۹ سال در کشورهای نوروژ، دانمارک، سوئد و سویس انجام شده است. ۳۵۲ نفر از افراد آزمایش شده دچار بیماری سرطان بوده و ۶۴۶ نفر سلامت کامل داشته اند.
براساس تحقیقات کاملی که این موسسه انجام داده است هیچ ارتباطی بین استفاده از تلفن همراه و ایجاد غدد سرطانی یافت نشده است. دانشمندان حتی نتوانستند ارتباطی بین استفاده از تلفن همراه و تشدید بیماری سرطانی و رشد غدد کشف کنند. این تحقیقات برروی کودکان و نوجوانان انجام شده و ممکن است به احتمال بسیار کم در مورد افراد بزرگسال متفاوت باشد.
نتیجه تحقیقات انجام شده توسط این تیم اروپایی در مجلات و نشریه های تخصصی از جمله Journal of National Cancer Institute منتشر شده است.

گردآوری و تنظیم توسط واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟