تذکر به ایرانسل و همراه اول بدلیل مشکل کیفیت/ نقاط کاملا کور داریم

تذکر به ایرانسل و همراه اول بدلیل مشکل کیفیت/ نقاط کاملا کور داریم

سازمان به اپراتورهای تلفن همراه به دلیل وضعیت نامطلوب کیفیت شبکه و ضعف آنتن دهی موبایل خبر داد و گفت: وضعیت پوشش دهی شبکه اپراتورهای موبایل مناسب نیست.
به نقل از مهر ، غلامرضا داداش زاده در مورد نظارت این سازمان بر عملکرد اپراتورهای تلفن همراه فعال در کشور اظهار داشت: رگولاتوری از وضعیت کیفیت شبکه های اپراتورهای تلفن همراه راضی نیست و طی تذکری به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل وضعیت این شبکه ها را غیر قابل قبول اعلام کرده است.
مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این مشکل به دو اپراتور همراه اول و ایرانسل اعلام شده است اضافه کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شبکه اپراتورهای موبایل کشور را اسکن و درایو تست کرده تا مشکلات ناشی از عدم پوشش و ضعف آنتن دهی موبایل اپراتورها مشخص شود.
وی با بیان اینکه وضعیت پوشش دهی شبکه اپراتورهای موبایل مناسب نیست تصریح کرد: عدم پوشش مناسب در شبکه های موبایل در کشور خود را نشان داده و این نشان می دهد که اپراتورها در این بخش توسعه کیفی نداشته اند.
این مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با توضیح آنکه سطح سیگنال در تست شبکه باید به عددی قابل قبول از نظر این سازمان برسد، خاطرنشان کرد: به رغم اظهارات اپراتورها این عدد تفاوتهایی دارد و حتی نقاطی کاملا کور در شبکه موبایل دیده می شود.
وی با اشاره به تعهدات اپراتورهای موبایل طبق پروانه فعالیتشان به مهر گفت: ایرانسل موظف است تمامی شهرهای کشور را تحت پوشش قرار دهد و ۸۵ درصد پوشش جمعیتی نیز برعهده همراه اول است.
مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این سازمان هر سه ماه یکبار نسبت به دریافت گزارش پوشش دهی شبکه های موبایل اقدام می کند ادامه داد: تست شبکه با ادعای اپراتورها مغایرت دارد.
داداش زاده با بیان اینکه به زودی گزارشات دریافت شده از وضعیت کیفیت شبکه های موبایل را اعلام می کنیم تاکید کرد: امسال سالی است که رگولاتوری به طور قطع از ابزارهای قانونی جریمه و اخطار برای رفع مشکل پوشش دهی اپراتورهای موبایل استفاده خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تست های انجام شده از شبکه اپراتورهای موبایل نتیجه مطلوبی دربرنداشته است گفت: حدود ۱۰ تا ۲۲٫۵ درصد میان نتایج تست های انجام شده از سوی رگولاتوری و ارقامی که این سازمان از پوشش شبکه به دست آورده است با اعداد و ارقامی که اپراتورها اعلام می کنند تفاوت دارد که این موضوع باید به صورت مستدل حل و فصل شود.
هم اکنون اپراتورهای اول با بیش از ۳۰ میلیون مشترک و دوم با بیش از ۲۰ میلیون مشترک فعال در کشور سرویس دهی می کنند و قرار است اپراتور سوم نیز سیمکارتهای خود را وارد بازار کشور کند.
چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی مجلس اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون به علت اختلال در ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و مواردی که اپراتورها حداقل ها را رعایت نکرده اند در مجموع ۱۱ اخطار به اپراتور اول، ۵ اخطار به ایرانسل و ۳ اخطار به سایر اپراتورها داده شده است.
رضا تقی پور عدم انتشار منظم گزارش سنجش کیفیت و وضعیت اپراتورها را جلوگیری از استفاده تبلیغاتی اپراتورها عنوان کرد اما با تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی متعهد شد که حداقل در دوره های ۶ ماهه گزارش کیفیت و وضعیت خدمات اپراتورها را منتشر کند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اعلام کرده که طی ۵ ماه نخست امسال بیشترین درخواستهای ارائه شده و شکایات مردم به رگولاتوری مربوط به حوزه تلفن همراه بوده است.

گردآوری و تنظیم توسط واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟