تجاری سازی خودروهای هیبریدی غیر ممکن است

تجاری سازی خودروهای هیبریدی غیر ممکن است

به گزارش خبر خودرو،معاون پژوهشی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت تولید خودرو های هیبریدی را برای کشور دارای صرفه اقتصادی ندانست و گفت: اقدامات جدید در زمینه طراحی و ساخت خودروهای هیبریددر سطح دانشگاهی صورت گرفته است ولی این طراحی ها فقط در حد ساخت نمونه است و هیچ یک از این طرحها به تولید انبوه نرسیده است.

دکتر کاکایی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: در حال حاضر بعید به نظر می رسد بتوانیم در کشور خودروهای هیبرید را به تولید انبوه برسانیم زیرا این خودرو ها دارای  مکانیزمهایی هستندکه تامین آنها باید از کشور های خاصی صورت گیرد  و برنامه ریزی برای تولید این خودرو ها در آینده ای نزدیک تقریباً از لحاظ اقتصادی در کشور غیر ممکن است.

وی افزود: کشور چین برروی ساخت این خودروها اقدامات اساسی انجام داده است و این امکان هست در صورتیکه چینی ها در این زمینه به پیشرفتی برسند بتوانیم یک سری از این خودروها را به کشور وارد کنیم منتهی به دلیل اینکه بهترین و بزرگترین خودروسازی های دنیا برروی این  پروژه فعالیت می کنند این تکنولوژی را با وجود شرایط تحریم در اختیار کشور قرار نمی دهند ودر صورتیکه این اقدام صورت گیرد  این خودروهاداری قیمت بالا ودر حد یک نمونه است.

وی مشکل اصلی در تولید این خودروها را تامین قطعات عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۵۰ تیم مختلف دانشگاهی در کشور برروی  ساخت این خودروها در دانشگاههای مختلف کشور مشغول فعالیت هستند که به لحاظ مشکلات تامین قطعه هنوز نتوانسته اند آنها را به تولیدات انبوه برسانند زیرا خودرویی قابلیت استفاده دارد که علاوه براینکه ارزان قیمت باشد باید تولید آن در کشور جواب داده و از لحاظ مواد اولیه در دسترس باشد.

معاون پژوهشی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت تولید و ساخت خودروهای برقی را فقط در سیستم حمل ونقل عمومی کارامد دانست و گفت: اکثر کشور های دنیا که توانایی ساخت وتولید خودروهای برقی را دارند به دلیل برخی مشکلات این سیستم را فقط در بخش حمل ونقل عمومی بکار برده اند تا از این طریق بتوانند کنترل های لازم را برروی آن داشته باشند زیرا موضوع شارژ این خودروها باید از لحاظ اقتصادی منطقی باشد بنابراین نبایددر این زمینه خوشبین بود.

دکتر کاکایی در پایان گفت: هنوز در کشور برای تولید خودروهای برقی باطری های لیتیوم تولید نمی شود ودر صورتیکه تولید شود نیز باید فکری برای بازیافت و شارژ این باطری ها شود بنابراین در کوتاه مدت نمی توانیم در مورد تجارتی سازی این خودروها صحبت کنیم. به دلیل مشکلاتی که هم اکنون در صنعت کشور است تولید خودروهای هیبریدی دور از ذهن است.

گرد آوری و تنظیم از واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟