تاثیر مثبت تولید خودروهای کم مصرف در کشور بر کاهش مصرف سوخت

تاثیر مثبت تولید خودروهای کم مصرف در کشور بر کاهش مصرف سوخت

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بخش مهمی از افت فروش بنزین حاصل از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها در کشور بوده، گفت : افتی که هم اکنون در مصرف بنزین در کشور صورت گرفته عمدتا به جهت افزایش قیمت بنزین و اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها بوده که جای تامل دارد.

علیرضا منادی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : بخشی از کاهش مصرف سوختی که امروز در کشور حاصل شده ، به برنامه شرکتهای خودروساز در تولید خودروهای کم مصرف و واردات این نوع خودروها باز می گردد که البته این مورد تاثیر بسیار کمتری را نسبت به هدفمند سازی یارانه در این راستا داشته است.

وی کاهش ۳۵ درصدی افت فروش بنزین در کشور را نتیجه مدیریت مصرف سوخت توسط مصرف کنندگان دانست  و گفت : با تلاش شرکتهای خودروساز در تولید خودروهای کم مصرف ، قطعا مصرف سوخت با کاهش بیشتری مواجه خواهد شد .

وی افزود : به نظر می رسد با افزایش قیمت سوخت در سال آینده ، مصرف بنزین با افت بیشتری همراه شود.

 وی در ادامه به مشکلات اقتصادی اخیر و نوسان نرخ ارز در کشور اشاره و اظهار داشت :هم اکنون بسیاری از تولید کنندگان و همچنین شرکتهای خودروساز به جهت مشکلات اقتصادی ،افزایش نرخ ارز و ایجاد موانعی در واردات ،با چالش هایی در تولید خودرو و قیمت تمام شده و سوددهی مواجه اند که این موضوع تاحدودی بر سرمایه گذاری در این صنعت تاثیر خواهد داشت .

نماینده تبریز در خانه ملت همچنین ضمن تاکید بر تاثیر مسائل موجود بر افت سرمایه گذاری در صنعت خودرو و رشد شرکتهای خودروساز گفت : با رخدادهای اخیر و افزایش قیمت مواد اولیه تولید قطعات و تاثیر آن بر قیمت تمام شده تولید خودرو ،سود شرکتهای خودروساز تا حدودی کاهش یافته است .

منادی در ادامه به تاثیر آزادسازی قیمت گذاری خودرو در حل مشکلات شرکتهای خودروساز پرداخت و گفت :  با حمایت تعرفه ای که هم اکنون در صنعت خودرو کشور وجود دارد ،واگذاری قیمت خودرو به خودروسازان به نفع مصرف کننده نبوده و معتقدم که روند فعلی ادامه یابد.

 گرد آوری و تنظیم از واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟