تاثیرات امواج تلفن همراه بر روی بدن

تاثیرات امواج تلفن همراه بر روی بدن

بحث و جدلهای بسیاری درباره تاثیرات منفی این امواج وجود دارد و به همین جهت هر از گاه دانشمندان در نقاط مختلف جهان نتایج جدیدی از تحقیقات خود را ارائه می دهند که می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز اثر این امواج را بر بافت مغز و جمجمه مورد بررسی قرار داده اند.
با توجه به زیانهای احتمالی امواج پخش شده از تلفن های همراه برای تندرستی انسان، شناخت و بررسی تاثیر این امواج و ارائه راهکارهای مناسب برای ایمن سازی تلفنهای همراه بسیار ضروری است. اکنون پژوهش های گسترده ای به وسیله سازمان های جهانی مانند سازمان بهداشت جهانی در حال انجام است. امواج قوی رادیویی و پارازیت ها چون به صورت همگن در محیط پخش می شوند، برای انسان زیان آورند. امواج پخش شده از تلفن همراه از نوع امواج رادیویی قوی هستند.
این امواج در آنتن های فرستنده پدید می آیند و از سطح این آنتن ها تابیده می شوند. امواج رادیویی با فرکانس بالا برای بدن انسان مضر بوده و باعث بروز سرطان و بیماری های مغزی می شوند. در محیط پیرامون ما بیشترین موجی که سلامت انسان را به خطر می اندازد، امواج گوشی تلفن همراه است؛ زیرا گوشی تلفن همراه در تماس با بدن انسان است و عوارض آن در درازمدت مشخص می شود. زیان تلفنهای همراه از زمانی مطرح شد که فردی در سال ۱۹۹۳ در ایالت فلوریدای امریکا به تومور مغزی مبتلا شد.
امروزه پژوهشگران دریافته اند که ورود سامانه های نوین فناوری به زندگی انسان، تاثیرات بیولوژیک نامطلوبی را به همراه داشته است.
امواج الکترومغناطیسی تولید شده در آنتن های رادیویی و تلفن همراه در تشکیل غدد سرطانی و رشد آن نقش بسزایی دارند. کمترین اثر سوء تلفن همراه بر بدن، عرق کردن دستی است که تلفن همراه با آن گرفته شده است.
تشعشعات رادیو اکتیویته حاصل از تلفن همراه موجب تغییر در فعل و انفعال بدن شده و می تواند موجب بروز بیماری های جدید شود. در حال حاضر توجه اغلب پزشکان از استفاده از تلفن همراه، روی آثار مخرب این تشعشعات بر مغز انسان متمرکز است.
گردآوری و تنظیم توسط واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟