بیش از یک دقیقه مکالمه موبایل ممنوع

بیش از یک دقیقه مکالمه موبایل ممنوع

گروه خبری GSM: به گفته یک پزشک عمومی با در نظر گرفتن خطرات احتمالی گوشی تلفن همراه باید سقف مکالمات با این وسیله ارتباطی حداکثر یک دقیقه باشد.

مهرداد نیک نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: استفاده از تلفن همراه در مکان‌های مسقف و شهرهای آلوده مانند تهران باید با شرایط خاصی صورت گیرد و مکالمه با این کالای ارتباطی باید در حداقل زمان انجام شود.

 وی تصریح کرد: بسته به میزان تشعشع دستگاه تلفن همراه و فاصله آن از بدن انسان، اثرات سوء آن کاهش یا افزایش می‌یابد که کم شدن حافظه بلند مدت و کوتاه مدت، سردرد، افزایش فشارخون، بروز عوارض قلبی و نارسایی‌های کلیوی نمونه‌هایی از اثرات سوء گوشی‌های تلفن همراه بر بدن انسان به شمار می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه بر اینکه تلفن همراه باید بیش از یک متر با کاربر فاصله داشته باشد، تصریح کرد: صحبت کردن با تلفن همراه باید در فضایی باز و حداکثر  زمان یک دقیقه‌ای  صورت گیرد.

 این کارشناس تصریح کرد: افرادی که بیش از سایرین در معرض امواج الکترو مغناطیسی هستند، معمولا در مراحل اولیه خواب فعالیت‌های مغزی بیشتری نسبت به سایرین داشته و احساس آشفتگی دارند.

نیک نژاد افزود: قرار دادن تلفن کنار گوش  آسیب‌های جدی به سیستم شنوایی انسان وارد می‌کند. بهترین حالت هنگام پیاده روی، گذاشتن تلفن همراه داخل کیف یا خاموش کردن آن است. با سرمایه‌گذاری مناسب در زمینه آموزش اثرات میدان‌های مغناطیسی تلفن همراه روی انسان و محیط زیست می‌توان مشترکان را با مضرات این کالای ارتباطی آشنا کرد.

گرد آوری و تنظیم از واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟