اسپری آنتن‌دهی تلفن همراه ابداع شد!

اسپری آنتن‌دهی تلفن همراه ابداع شد!

گروه خبری GSM: محققان یک شرکت آمریکایی اسپری آنتن ابداع کرده‌اند که باعث تقویت سیگنال‌های ارتباطی می‌شود.

به گزارش ایسنا، کاربران تلفن همراه از قطع مکرر تماس‌ها و ضعف آنتن‌دهی در شبکه‌های مخابراتی شاکی هستند؛ اما با استفاده از فناوری جدید اسپری آنتن می‌توان کیفیت آنتن دهی را بهبود بخشید.

اسپری آنتن در کنفرانس Solve for X گوگل رونمایی شد. با پاشیدن اسپری بر روی سطوح مختلف مانند دیوار، درخت و حتی بر روی لباس، سیگنال تقویت کننده آنتن ایجاد می‌شود.

اسپری آنتن بر روی درختان مورد آزمایش قرار گرفت و محققان توانستند سیگنال VHF را تنها از طریق آنتن ایجاد شده بوسیله اسپری به ۲۲ کیلومتر دورتر ارسال کنند.

به گفته «رت اسپنسر» مدیر فناوری شرکت Chamtech Enterprises با استفاده از این اسپری کارایی تلفن همراه تا ۱۰ درصد بهبود پیدا می‌کند.

هدف بعدی محققان ارتقای این فناوری برای طراحی اسپری آنتن چند منظوره عنوان شده است که براحتی بر روی تمام سطوح و محیط های مختلف قابل استفاده باشد.

محققان به نتیجه آزمایش اسپری آنتن و کارآیی آن در زیر آب نیز خوشبین هستند و معتقدند محققان اقیانوس‌شناسی، کارشناسان آب و هوایی و حتی جوشکاران در زیر آب نیز می‌توانند از این فناوری استفاده کنند.

مسؤولان شرکت علاوه بر مذاکره با شرکت‌های دولتی،‌ به دنبال جذب مشتریان بیشتری از جمله شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه و تولیدکنندگان قطعات پزشکی هستند.

در سال ۲۰۰۱ آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا (DARPA)‌ نیز تحقیقاتی درخصوص استفاده از مواد مختلف برای تقویت آنتن‌های رادیویی در تجهیزات نظامی انجام داده بود که نتیجه بخش نبود.

 گرد آوری و تنظیم از واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟