اسقاط خودرو های فرسوده بدون مراجعه متقاضی

اسقاط خودرو های فرسوده بدون مراجعه متقاضی

 به گزارش خبر خودرو، معاون نوسازی ستاد حمل ونقل سوخت از تسهیلات ویژه برای نوسازی خودرو های فرسوده خبرداد و گفت: ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت ، به منظور تحول در نظام نوسازی ناوگان حمل و نقل ودر جهت تکریم متقاضیان از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و استفاده از ظرفیت مشارکت سرمایه گذاران بخش غیر دولتی در تامین مالی و مدیریت فرآیند، اجرای طرح جدیدی با نام” تعاون و تکریم ” که با همکاری شرکت تعاونی مراکز اسقاط انجام می شود را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، امیر رضا رجبی در خصوص ویژگی های این طرح گفت: براساس این طرح ، در قبال اسقاط خودروی فرسوده براساس مدل و کاربری خودرو مبالغ تعیین شده از سوی ستاد توسط اجرا کننده این طرح به متقاضیان پرداخت می گردد.همچنین این طرح به گونه ای برنامه ریزی شده است که به جای اینکه متقاضیان به دفاتر و مراکز ثبت نام  مراجعه کنند، با تماس با یک شماره ۵رقمی ، خودروی فرسوده خود را معرفی نموده و با مراجعه نمایندگان اجرا کننده طرح به محل اعلامی از سوی متقاضی مراحل اداری مربوطه را به انجام  برسانند.

وی افزود: از دیگر ویژگی های این طرح ، ارائه کارت بانکی ( تعاون کارت طلایی ) به متقاضی پس از ثبت نام اولیه و دریافت مدارک و خودروی فرسوده ارائه شده که پس از احراز مشخصات خودروی فرسوده ، این کارت شارژ شده و براین اساس مجری در اجرای این طرح ضمن انتقال و نگهداری خودروی فرسوده متقاضی به مرکز اسقاط مورد نظر ، پیگیری مورد نیاز برای تسریع روند پذیرش و احراز اصالت خودروی فرسوده در مراکز اسقاط را انجام می دهد . مجری این طرح سیستم تلفن گویا برای اطلاع رسانی و نیز پیگری مراحل کار برای متقاضیان ایجاد کرده است و سایت ستاد نیز  در این زمینه ارئه کد رهگیری و رصد مراحل راانجام خواهد داد.

 وی خاطر نشان کرد: ویژگی دیگر این طرح براین اساس است که مجری طرح با ایجاد شرایط ویژه، برای برخی از متقاضیانی که درخواست تامین خودروی جایگزین را در قالب تسهیلات لیزینگ دارند مشخص کرده و بر اساس مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هماهنگی ستاد این اقدام  را انجام می دهد.

رجبی در خصوص زمان ثبت نام این طرح گفت:ثبت نام مرحله اول این طرح ، به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب از تاریخ ۱۲ بهمن ماه به مدت یک ماه تا ۱۲ اسفندماه سال جاری در سه استان تهران ، خراسان رضوی و اصفهان آغاز  می شود.

وی در پایان گفت:ستاد آماده دریافت همه گونه نظر در خصوص نحوه اجرای این طرح  است و متقاضیان می توانند برای آگاهی از جزئیات طرح به سایت www.nosazinavgan.ir  و یا www.tavonco.com مراجعه نمایند.

گرد آوری و تنظیم از واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟