از واردات خودروهای هیبریدی به کشور خبری نیست

از واردات خودروهای هیبریدی به کشور خبری نیست

به گزارش خبر خودرو، مدیرکل ثبت سفارش سازمان توسعه و تجارت با بیان  این مطلب که امسال هیچگونه خودرو هیبریدی به کشور وارد نمی شود گفت: در حال حاضر در لیست خودرو های وارداتی که به این سازمان ارائه شده است از واردات خودرو های هیبریدی و برقی خبری نیست.

ساسان خدایی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: در چند ماه گذشته قرار بوده است تعدادی خودرو هیبریدی به کشور وارد شود منتهی سازمان ماشین سازی و نیرو محرکه لیستی  در این مورد تا کنون ارائه نداده است که علت اصلی آن نیز فقدان نمایندگی این خودرو ها در کشور است.

وی افزود: در صورتیکه خدمات پس از فروش این خودرو ها در کشور ارائه شود سازمان هایی مانند محیط زیست و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان استاندارد  با ورود این خودرو ها به کشور موافقت خواهند کرد منتهی به دلیل اینکه این خودروها در حال حاضر در کشور نمایندگی ندارند و خدمات و سرویس دهی در دوره های گارانتی و وارانتی این خودرو ها هنوز با مشکل مواجه است به کشور وارد نشده اند.

 وی تصریح کرد: واردات خودرو های بخش حمل ونقل عمومی و راهسازی نیز تابع چنین قانونی هستندوباید همین موارد را رعایت کنند.

 وی در خصوص تغییر تعرفه گفت: برای تغییرات تعرفه واردات خودرو تا به حال پیشنهاد جدیدی دریافت نشده، اما در مورد خودروهای هیبریدی یا با سوخت هایی نظیر انرژی برق، به تازگی تقاضاهایی از سوی برخی بخش های مرتبط ارائه شده که بر اساس این درخواست، معاونت اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز آن را تایید کرده است..

  خدایی تعرفه واردات خودرو های هیبریدی رادر صورت ورود کمتر از سایر خودرو ها اعلام کرد و گفت   : فعلا این موضوع در حد یک پیشنهاد است و در دستور کار کمیسیون ماده یک (مرجع تعیین تعرفه انواع کالا) قرارگرفته است و قطعا اگر کمیسیون مذکور نیز این پیشنهاد را تایید و تصویب کند، تحولی در نوع خودروهای وارداتی به کشور ایجاد خواهد شد. وتصویب این موضوع، تاثیر بسزایی در سیاست های جا به جایی مصارف سوخت های فسیلی به سمت سوخت های سالم تر و نسل نو خواهد داشت؛ بنابراین امکان اینکه در تعرفه این نوع از واردات خودرو و قطعات آن، کاهش تعرفه ای انجام شود، وجود دارد.

 گرد آوری و تنظیم از واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟