آیا مکالمه بلند مدت با تلفن های همراه تاثیری بر مغز دارد؟

آیا مکالمه بلند مدت با تلفن های همراه تاثیری بر مغز دارد؟

گروه خبری GSM: پژوهشگران علوم پزشکی موسسه ملی بهداشت آمریکا اعلام کردند که استفاده طولانی مدت (بیش از ۵۰ دقیقه) از تلفن های همراه، موجب مصرف قند می شود و می تواند سلول های مغز انسان را تغییر دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، این محققان دریافتند امواج رادیویی تلفن های همراه بخش هایی از مغز را که در مجاورت آنتن تلفن همراه است، فعال تر می کند.
در این گزارش آمده است: ۵۰ دقیقه صحبت با تلفن همراه می تواند میزان فعالیت های مغزی را تا ۷درصد افزایش دهد اما تاکنون نشانه های از آسیب دیدگی به علت نزدیک بودن تلفن همراه به سر کاربران، حاصل نشده است.
همچنین نتایج بررسی ها، حکایت از افزایش میزان فعالیت مغزی متناسب با شدت میدان الکترومغناطیسی در بخش هایی از مغز در معرض تلفن همراه دارد.
بر اساس این گزارش، تلفن های همراه برای برقراری ارتباط از امواج رادیویی استفاده می کنند و این امواج می توانند میدان های الکترومغناطیسی کوچکی به وجود آورند که توسط مغز و سر انسان جذب می شوند.
محققان می گویند در مغز افرادی که به مدت ۵۰ دقیقه مداوم با تلفن همراه صحبت می کنند در منطقه نزدیک به آنتن، متابولیسم قند مغز افزایش می یابد که نشانه فعالیت مغزی است

.گرد آوری و تنظیم از واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

×

برای آغاز چت روی مشخصات پشتیبان کلیک کنید.

× به مشاوره نیاز دارید؟